Update vanuit Su - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilma, Ilse, Janieke & Mariska - WaarBenJij.nu Update vanuit Su - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilma, Ilse, Janieke & Mariska - WaarBenJij.nu

Update vanuit Su

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Wilma, Ilse, Janieke & Mariska

23 November 2016 | Suriname, Paramaribo

Dit keer is het geen spannend blog over de jungle of hoge bergen maar een blog waarin we vertellen over stage en een rustig weekend in Paramaribo.

In ons vorige blog schreven we al dat Wilma en Ilse en Janieke naar luchthaven Zanderij waren geweest om haar Janieke ’s moeder, zus en vriend welkom te heten in Suriname. Mariska heeft een avontuurlijk en gezellig weekend gehad in Bigi Pan samen met de Nederlandse artsen en verpleegkundige van het Drs. L. Mungra streekziekenhuis. Bigi Pan is een groot natuurgebied dichtbij Nieuw- Nickerie.
De week die erop volgde was Janieke samen met haar vriend, moeder en zus aan het genieten van het mooie Suriname. Waar zij verschillende trips heeft gedaan.

Voor Mariska, Ilse en Wilma stond er weer een nieuwe stage week voor de boeg. Mariska stond op de vrouwenafdeling ingedeeld op de behandelkamer. Wilma en Ilse stonden ingedeeld op de zaal. Het was zeer rustig op de afdeling waardoor we wel bezig konden met onze stageopdrachten.

Afgelopen weekend waren we weer te vinden in Paramaribo dit omdat er een etentje stond gepland met de PABO studenten van de VIAA, een soort reünie van de Voltzberg. Maar er stond er ook een bezoekje bij de Vreemdelingenzaken op de planning.

Tijdens de voorbereiding in Nederland voor deze stage zijn we ook druk bezig geweest om een visum/ Machtiging tot kortverblijf aan te vragen. Het consulaat in Nederland gaf toen aan dat we binnen een bepaald termijn ons moesten melden bij de Vreemdelingenzaken. Uiteindelijk in Suriname zijn er allemaal veranderingen gekomen waarbij je de aanvraag tot kortverblijf nu ook digitaal kan invoeren. Helaas lukte ons dit niet waardoor we een bezoekje hebben gebracht aan de Vreemdelingzaken. Vrijdagochtend waren we al vroeg aanwezig bij de vreemdelingenzaken om een stempel in ons paspoort te laten zetten. Gelukkig stonden we met een half uur weer buiten en waren we een stempel rijker in ons paspoort!

Janieke en haar famile genoten nog van hun laatste dag met elkaar in SU.

Mariska, Wilma en Ilse hebben een relax dag ingepland bij het zwembad van het Guesthouse waar we verbleven. Ook brachten we nog een bezoekje aan de DIO drogist. Die hebben ze hier ook in Suriname! Ideaal . ‘s Avonds hebben we met z’n drieën heerlijk gegeten bij ZUS&ZO waar een live bandje optrad. Zaterdag avond sloot Janieke weer aan bij ons en was er een BBQ georganiseerd bij ’t Vat een restaurant in Paramaribo. Deze avond stond er kippenpoot, kaaiman saté en ossenhaas op het menu en dat smaakte zeer goed!
Zondag zijn we aan het eind van de ochtend weer vertrokken naar ons huisje in Nickerie. Om ons weer klaar te maken voor een nieuwe stageweek.

Deze week zijn we thuis allemaal druk bezig met onze opdrachten af te ronden. En willen we binnenkort een onderzoek uitvoeren op de mannen en vrouwenafdeling. Onze stagedagen gaan redelijk snel voorbij sinds deze week zijn er op beide afdeling weer een grote groep stagiaires (ongeveer 8 stagiaires per afdeling)bij gekomen. Dit was voor ons wel even schrikken en wennen. Het zijn voornamelijk eerste jaars studenten en aan hun geven wij ook veel uitleg over hoe je als verpleegkundige moet handelen en hoe het soms in Nederland gebeurd.
Voor aankomend weekend hebben we weer een leuke planning. Samen met alle bakra’s (nederlanders) uit het ziekenhuis gaan we een weekendje naar Paramaribo. Maar daar vertellen we jullie volgende week meer over!

Liefs vanuit Su
Mariska, Janieke, Wilma en Ilse

• 06 December 2016 - 08:49

Karin Petter:

Hoi Mariska

Goed toeven daar en je verjaardag in de warmte voor de eerste keer in 22 jaar. Van harte gefeliciteerd meid van ons allemaal, maak er een onvergetelijke dag van . Geniet en nog een hele fijne tijd

Dikke kus (tante) Karin

• 06 December 2016 - 12:56

Gerrie Lasscheg.las 56:

MARISKA
    HARTEIJK GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG EN EEN FIJNE DAG TOEGEWENST
    MET DIT JAAR EENS ANDERE GASTEN DAN THUIS.
    OOK ERG LEUK DENK IK.
    HEEL VEEL PLEZIER EN DE GROETJES EN EEN DIKKE KUS VAN MIJ.
    OMA LASSCHE.

• 06 December 2016 - 21:03

Wilma, Ilse, Janieke & Mariska :

Hallo !

Wat fijn die felicitaties, heel erg bedankt!
    Het is inderdaad een andere verjaardag dan anders, op dit moment is het 35 graden en kan ik mijn verjaardag een keer in mijn korte broek vieren haha.

Liefs Mariska